30.8.10

Välkommen Sophia!

Att blogga är en ensam upplevelse, som jag bara delat med er, kära läsare. Tro mig, det har varit underbart, fantastiskt och alla superlativ som finns i ett uppslagsverk, plus lite till! Men som alla vet, är en upplevelse är större om man delar den med någon. Jag har länge funderat på att utveckla bloggen i något håll och nu är jag äntligen där, och den "utveckligen" stavas S-o-p-h-i-a!

Jag har den stora glädjen att välkomna Sophia till bloggen, med henne kommer ett nytt perspektiv på livet och allt därtill. Att vi dessutom hör till olika generationer (jag 40 nånting och hon 20 nånting) gör att jag, och förhoppningsvis även ni, blir fullpumpad med nya idéer och energi! Jag hoppas att ni, kära läsare tar till er Sophia på samma kärleksfulla sätt som ni tagit hand om mig!

För att ni ska få en hum om vem min nyblivna bloggkompis är kommer här en kort miniintervju;

Civilstatus?
Singel

Ålder?
24. Ingen ålderskris än så långt ögat når, snarare tvärtom.

Vart bor du?
Efter långt letande, i världens mysigaste etta med egen terrass i Midsommarkransen.

Vad gör du?
Jobbar med inredning och växter. Försöker hinna med bloggande, resande och lata dagar också.

Vad kan du inte leva utan?
Familj, vänner och Spotify.

Vad måste finnas hemma?
Rosmarinskinka, Pimm´s och gärna ett gäng vänner.

Idol?
Svår fråga! Min tokiga pappa kanske?

Favoritpryl hemma?
Datorn och samlingen av Wallpaper City Guides.

Favoritbutik?
Three Potato Four på nätet. En dag på stan besöker jag gärna Urban Outfitters, Svenskt Tenn, Afro Art och Myrorna.

Älskar?
Att resa! Varför måste Australien ligga så långt bort?

Gillar att göra på fritiden?
Galna upptåg med mina vänner, dricka vin och fotografera med min nya kamera.

Drömmer om?

En alldeles egen butik/restaurang/café någonstans i världen.

Läser?
För lite, men bläddrar gärna igenom alla Elles magasin och Living etc.

Lyssnar på?
Just nu blir det mycket Mumford & Sons efter en fantastisk festivalspelning i somras...

Hatar!
När mjölken är slut!

6 kommentarer:

Pia sa...

Välkommen Sophia!

Therese sa...

Den där rostiga båten har jag också varit vid ;)
Kul att dela en blogg!

Hem och Lycka sa...

Kul, ska bli spännande att följa! Välkommen Sophia!

sophia sa...

Tack så mycket! Båten som står på Fraser Island var en spännande sak att besöka.

Att dela blogg känns väldigt roligt och spännande, hoppas ni står ut med oss :)

Charlotta Ward sa...

Congratulations to your 'blog partner' - how fun to share the journey!

The interview was so much fun to read. To be 24 again... :)

x Charlotta

anna k. sa...

Charlotta: Det är jätteroligt, och framförallt inspirerande med en bloggpartner!

Mja, jag skulle inte vilja vara 24 igen. MEN jag skulle gärna vilja ha tillbaka min 24-åriga kropp ;)