30.6.10

värme och en kanin!

Hur har ni det i värmen? Den här tryckande hettan får mig att längta efter det magiska tillståndet som skrivs s-e-m-e-s-t-er så intensivt att jag psykiskt sett lämnat mitt kontor och min stekheta gata i stan. Om två veckor smäller det, för då flyttar vi ut till det sommarhus vi hyrt över sommaren! För mig är det en dröm som går i uppfyllelse, jag har alltid drömt att få bo i ett sekelskifteshus vid havet!

Värmen (ja, ja, skyll på den kära, rara jag) får mig alltid att bli lite glömsk. Leta nycklar har hört till min vardag. När jag hittade den här lilla raringen så var jag ju tvungen att hitta en praktisk lösning som rättfärdigade priset. Nyckelburk!! Strategiskt placerad i hallen sväljer den alla nycklar och vimsiga jag slipper vända upp och ner på hela lägenheten för att kunna lämna den!
lantliv i stan - en inredningsblogg

7 kommentarer:

Meg sa...

Such a cute bunny!

Eva - designing good life sa...

Självklart, man måste ju ha en nyckelburk.

:D

Charlotta Ward sa...

Jag haller med dig. Har ocksa 'nyckel problem' - tror att det har med foraldrarskap att gora.. Jag fodde ut mer an mina barn och hjarnan har inte hittats sedan dess...

JATTE FIN kanin/hare burk! En sadan vill jag ocksa ha!

Kram och njut av varmen dar hemma. Sydney ar iskallt och Vintrigt.

x Charlotta

Everyday living etc. sa...

Åh vad mysigt det låter med att hyra ett sommarhus. Tanken har slagit oss med, nu blev jag jätte inspirerad att göra det :)

Hihi* mobilen är det mitt minne glömmer HELA TIDEN och ÖVERALLT. Åh man blir så trött på sig själv ibland. Men smart lösning till nyckelproblemet, sambon glömmer gärna nycklar överallt så det kanske vi ska prova.

Ha en underbar dag! kram

Nordic Sence sa...

Hallojsan!

Trevligt att hitta till din blog:-)

Härligt med semester!

Linda

Nordic Sence sa...

Hallojsan!

Trevligt att hitta till din blog:-)

Härligt med semester!

Linda

anna k. sa...

Tjejer: Sorry att jag inte hängt med och svarat på era kommentarer!

Supertack för era fina kommentarer!