8.6.10

fota med mobilen

Mitt macnörderi började med min iPhone, den är helt fantastisk och jag skulle hellre vara utan mobil om jag blev tvungen att byta modell. Att det dessutom finns massor av roliga "appar" att ladda hem gör inte mobilen sämre. Jag har, precis som så många andra fastnat för olika fotoappar. Några av mina favoriter är Hipstamatic och Cross Process.

Man riktar kameran, knäpper av en bild och sen, om man har tur blir det ett spännande slutresultat! Här är två bilder av Hedvig Eleonora kyrkan, tagna med Hipstamaticappen.

Med de här två bilderna öppnar jag upp en ny kategori på bloggen för mobilbilder; Hipstamatic!

6 kommentarer:

::fina:: sa...

Coolt! Min yngste storebror är också en Macnörd! Nu förstår jag att alla hans senaste bloggbilder måste vara tagna med någon sån där app - häftiga effekter där också!

anna k. sa...

Josefin: Om du inte har en iPhone, låna brorsan och lek lite - fast jag måste nog varna dig om att det är extremt beroendeframkallande :)

Lysande ögonblick! sa...

Hipstamatic is fantastic!

anna k. sa...

Alexandra: Oh, yes!!

Ted Valentin sa...

Hej Anna! Om du har en iPhone så kan du ladda ner "Allakartor" också. Då kan du ladda upp dina fina bilder på Hedvig Eleonora direkt till Kyrkokartan. :)

Ha det fint! / Ted

anna k. sa...

Ted: Vad roligt att du kommenterade! Jag var faktiskt inne och kikade på kyrkokartan för att hitta namnet på kyrkan :)

Tack för en kul sajt!