28.6.10

Äntligen blommar orkidén!

Jag har aldrig vågat mig på att köpa en orkidé för jag har fått för mig att jag inte skulle klara av dem. Den här orkidén fick jag av en vän för ca ett år sen. Den blommade så fint och sen har jag skött om den som en vanlig krukväxt. Jag har spanat intensivt efter en ny stängel men icke. Så, helt plötsligt sköt det ut en ny ståtlig stängel för ett par veckor sen. I går slog de första blommorna ut! Så något rätt har jag väl gjort för nu är min orkidéfobi botad :) Nästa gång blir det nog en vit brudorkidé!
lantliv i stan - en inredningsblogg

7 kommentarer:

::fina:: sa...

Grattis! Jag förstår precis hur du känner! Jag har också lidit av orkidéfobi efter att jag nästan dödade min förra året. Sen före jul började det komma en stängel och i vår har den blommat något alldeles underbart. Visst blir man glad!
Jättevackert foto!

Rose Garden Malevik sa...

Den var FIN :)
Håkan

Pia sa...

Förstår att du är glad, själv har jag aldrig fått orkidéer att blomma om!

Lysande ögonblick! sa...

Förstår också precis hur du känner. Fina fina nyutslagna blommor på en Orkidé är förtjusande!

Frida- trendenser.se sa...

Vilken underbar orkidé, ovanlig färg. Det är lycka varje gång man lyckas få dem att blomma om.
/Frida

A House With A View sa...

Åh så fin! Helt bedårande!

Kramiz aka

anna k. sa...

Tack alla, orkidén blommar fortfarande fint. Tänk att det rymmer så mycket blomkraft i de där små, små knopparna!