22.5.10

Patinerade krukor

Jag har successivt bytt ut mina vita ytterkrukor här hemma till gränsforskrukor. Jag tycker verkligen om terrakottafärgen och patinan krukorna får efter ett tag. De blir verkligen unika, till och med mina fingeravtryck finns på några av dem! Extra roligt är det att krukorna faktiskt är äkta svenskt hantverk och att de sett lika ut sedan 1800-talet.Tips! Plantera många vita eller rosa Mårbackapelargoner i stora gränsfors, det blir supersnyggt på balkongen eller terrassen i sommar! Om du aldrig planterat i terrakottakrukor förut, se till att krukorna får ligga i vatten en stund så att krukan blir "mättad på vatten" innan du planterar, annars är det risk att krukan suger åt sig allt vatten du ger den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så vackra! Precis så där härligt patinerade som man vill ha dem. Jag vet att Cosas har små Gränsfors-krukor, men jag spanar efter större. Ha en fortsatt fin helg!

anna k. sa...

Weronica: Kolla om inte Plantagen har dem, tror det. Annars kan du ju höra av dig till Gränsfors och höra med dem vart nästa återförsäljare finns!

Hoppas att du också får en fin helg!