3.12.08

Jag har gått och grunnat...

...ett bra tag nu och i dag bestämde jag mig; nu är det dags för mig att skifta fokus från bloggen till andra saker. Min "att göra lista" är hur lång som helst och min "jag vill göra lista" är ännu längre. När man inte får ihop livspusslet så måste något stryka på foten, och idag så förlorade bloggen matchen. I bland gör det ont att välja bort något men samtidigt är det en frihet! Nu slipper jag lida av dåligt samvete över att jag inte hinner att sköta om min lilla blogg på det sätt jag vill. Nu kan jag lägga fokus på annat. I stället för att parkera mig framför datorn så fort jag kommer hem kan jag ju faktiskt plocka ner de där ljusstakarna från hyllan och sprida ut dem runt lägenheten...
Jag kan läsa alla de där tidningarna som ligger på hög, börja med jätteprojektet att sortera ur garderoberna och
njuta till fullo av min adventsstjärna och den kommande julen - helt enkelt vara! MEN jag säger inte adjö, jag säger bara hej då på ett tag. Jag har inga planer att lägga av för evigt utan jag lägger bloggandet på is ett tag! Om jag inte kikar in och säger hej innan jul vill jag bara passa på att säga till alla er underbara, rara som brukar kika in här (ni vet vilka ni är :);

God Jul
och ett riktigt
Gott Nytt År!!


37 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en så inspirerande bloggerska! Har varit här o tjuvläst länge men inte lämnat ngn kommentar efter mig tidigare.
Jag hoppas du hittar tiden o motivationen att börja skriva igen! Kommer titta in emellanåt o hålla tummarna =)

Ha en skön jul! Kram /Emma

Anonym sa...

Det är allt lätt att "att göra listan" blir lång. Och pauser från annat kan behövs. Ha det så gott under tiden. Kommer kika in då o då på bloggen och se om du är tillbaka, för visst är din blogg riktigt inspirerande!
Och God Jul då också :)

fingerspitz sa...

Då får du ha det så bra under din paus. Hoppas du gör roliga saker...

och ha en riktigt god jul! kram

Iris // Alla dagars kaos sa...

Ha en god jul och njut till fullo av din bloggledighet! :)

ha det bra!

Moodboardwithflowers sa...

Jag är likadan. Så fort jag kliver upp så klickar jag på daton. Men de senaste dagarna så har jag knappt suttit här på kvällarna. Så jag har hunnit göra en del. Jag tänkte bloggpausa lite jag med om ett tag. Stor kram till dig och ladda om ordentligt nu!

Ann-kristin S sa...

Nu är det ju en fin tid att ta det lite med ro och ladda alla batterier God jul och gott nytt år till dig också :)

Monica sa...

Hej !!
Har precis hittat hit....verkar vara en jatte-mysig blogg....far bladdra tillbaka lite och lasa dina gamla inlagg.....
Ha en bra jul och ett gott nytt ar !!!!!!
julen ska INTE stressa sonder en och fa en att langta tills det ar over.....
Julen ar till for att varva NER ...inte UPP....och traffa nara och nara och njuta av ett julpyntat mysigt hem och vara lycklig for det man har.....
MEN....jag vet.... det ar latt att trilla dit.....
Ha en RIKTIGT bra december -manad
Monica i Rom

Anonym sa...

Åh neeej! Jag saknar dig redan! Kollar din inspirerande blogg varje dag! Men visst förstår jag att det kan vara svårt att hinna med och hitta inspiration. Hoppas att du kommer tillbaks riktigt snart! Ha en skön jul!

Hem och Lycka sa...

Klokt val ändå för att slippa stressa. Hoppas pausen dock inte är för lång ;-) Ta hand om dig! kram

marianaskeramik sa...

du är välkommen tillbaka men ta den paus du behöver och känner för
ha de gott
marianaskeramik

Anonym sa...

Hej! Vill bara skriva att du gör helt rätt som priorierar dig själv och det du känner själv att du vill syssla med! Huvudsaken är att du mår bra - jag mår bra av din blogg och det finns ju massor att titta tillbaka på så jag överger dig inte. =) Å bloggkoll är ju så superbra så man får besked om/när du skriver nåt nytt. Hoppas att din jul blir precis som du önskar, eller bättre! Massor av kramar från Kristine

Cecilia sa...

Synd, men jag säger inte hej då - utan på återseende! Tack för alla inspirerande inlägg hittills!

Jul- och nyårskramar från Cecilia

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Ja det är många som prioriterar annat nu, och det tycker jag är rätt..allt har sin tid..bloggen finns ju alltid kvar när du vill komma igen.

Stor kram och God Jul om vi inte hörs innan dess!
Mia

Skatan sa...

Hej!

Ja, jag förstår dig...jag gjorde själv samma typ av val tidigare i våras. Det var skönt, konstigt, tråkigt, avkopplande och allt möjligt på samma gång! Hoppas du får en skön stund :)

Kram, god jul och gott nytt år om vi inte ses mer i år ;-)

/Annak

Nettan sa...

Förstår dig, min lista är oxå låånnnggg...så min blogginlägg kommer inte så ofta, det ska ju va kul & blogga.
Inget tvång... ;0) !

Önskar dig en GOD JUL & GOTT NYTT ÅR...
Kram Nettan

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett förnuftig beslut Anna-Karin! Fast vi inväntar dig, så du vet!Du har en mycket inbjudande och tittvänlig blogg! Vilken vacker julstjärna du har, njut av julen nu så ses vi när vi ses! Många juliga adventshälsningar till dig från mig! Mari.

Ellas Inspiration sa...

Ja, ibland behöver man bara stanna upp och reflektera över livet och vart det är på väg!!

Ha det så gott!

Kram Karin

dreamhouse sa...

åh jag önskar att du finner energi och kommer tillbaka fort! du är alltid lika inspirerande. ha en supermysig go jul! kram från mig

Beas sa...

Kloka du som riktigt känner efter och tar en paus!

Hoppas du hinner riktigt, riktigt mycket och att du snart kommer tillbaka, lika sprängfylld med inspiration och tankar som du brukar vara.

Kram Bea

Tulipa sa...

Håller utkik efter dig!
Ha det bra och njut av december!
Kram Tulipa

Anonym sa...

Förstår helt och fullt! Hoppas du nu tar dig tid att förverkliga alla saker jag vet att du drömmer om.
Puss vännen!

linnea-maria sa...

Vilken otroligt skön samling av fattigmanssilver!!! De kommer sprida vackert ljus i lägenheten. Passa på att ta lite julledigt du som är så flitig bloggare. Kram /linnea-maria

spetsar och änglar sa...

Förstår dig verkligen!
Njut av din bloggledighet.Och ha en fortsatt mysig advent.

Kram
Heléne

Anonym sa...

Jobba på med din att göra lista..min ligger också o väntar.
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till dig

Kramar @nette

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilken maffig stjärna, jätte fin.
Bara ta det lungt och
ha en riktigt god jul!
/S

Lilla huset på prärien sa...

Det där förstår jag helt och fullt. Jag har så lätt att sätta mig framför datorn för jag ska "bara kolla en liten stund" Sen blir jag sittande där i ett par timmar minst. Tid jag kunde spenderat med mycket nyttigare saker...

Önskar dig en trevlig jul om vi inte hörs innan dess!

Kram Jenny

Unknown sa...

Ja, ibland behöver man ändra fokus och julen är nog just en sån tid.
God Jul på dig med!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

kockajäveln sa...

Mycket snygg blogg denna:)Ska genast lägga den på minnet:)God Jul:)

Anonym sa...

Hej Anna Karin,
Jag ska sakna dej, du var en av mina favoriter, men det finns nog ett liv efter bloggen.
Ha det gott. En mysig och varm Jul och ett Gott Nytt Ar!
Han

Anonym sa...

Har läst din blogg länge och väl och vill säga att din blir bara bättre och bättre!
God jul, och varmt välkommen tillbaka när du känner för det.

Anonym sa...

Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul! Håper du får alt du ønsker deg og mere til!
God jul fra Mette

A home far away sa...

Ahhh jag hoppas att du fått den lugn o ro nu inför julen som du så väl behövde:-
Men snälla kom tillbaka, när du hittat inspiration o energi för bloggen igen:-

Kram Gunilla i Singapore

kockajäveln sa...

God fortsättning på det nya året!!:)

Anonym sa...

***Belle et heureuse année 2009***

Anonym sa...

Du gör helt rätt! Man bor ju faktiskt hemma, och inte på bloggen ;)

Anette sa...

Vilken härlig blogg du har. Jättefina bilder, jag blir så lyrisk.

kramar @nette

Anonym sa...

Förmodligen gör du rätt, de där ljusstakarna kommer att bilda grymma installationer, that I can tell! Tack för allt!