9.6.08

Natt på balkongen

Den här helgen har varit hur skön som helst - tre dagars ledighet har faktiskt varit som en veckas semester! Jag och O. kröp ju upp i våra nyinköpta fåtöljer Lillberg och invigde balkongen med fest på plockmat och iskall öl. Behöver jag säga att vi mådde som två små välgödda prinsar! Resten av helgen har vi bara latat oss och verkligen tagit hand om varandra - hoppas att ni också har haft en superfin helg!
Jo, med lite god vilja lyckades vi baxa in två Lillberg, ett stort olivträd och en planteringsbänk plats på balkongen. Mattorna är Ikeas Sveje.
Natt på balkongen!

Jo, du som gillar vimplar måste kolla in bloggen *Blasse Vielfalt* (vad betyder det?!) och det här inlägget - en idé som jag tänker sno till midsommar!

13 kommentarer:

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
vi har haft en underbar helg.
fredags: svärmor och svärfar här på tårta och kaffe.
lördags:gick på kungälvs fästning och tittade.
söndags: cykeltur ett par timmar,hur mysigt som helst i solskenet,och fin omgivning.
idag: se bloggen...

anna k. sa...

Mitt Ljuva Hem: Du, det låter som en superfin helg om du frågar mig! Ska genast kolla in vad som händer hos dig idag!

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så mysigt det ser ut!
De där mattorna skulle passa i min hall tror jag :)
Kram!

anna k. sa...

Stämningsfullt: Slå till vet jag, de finns ju i massor av färger och de är ju billiga med!

Mitt ljuva Hem sa...

hej Anna!

bloggat har jag gjort ganska länge cirka 3år...men då på blogtown och om ekonomi, men nu är det inredning som gäller.

Hem och Lycka sa...

Läckert, läckert med svartvitt och fåtöljerna där på balkongen. Smarrig mat dessutom! kram!

anna k. sa...

Mitt ljuva hem: Men då får jag ju välkomna dig i inredningsbloggosfären då :D !! Kram, kram!

Lilla Blanka sa...

Mums vad gott det ser ut med den där plockmaten..blev hungrig nu :)

Kram
Mia

anna k. sa...

Mia: Vad roligt att du gillar det svartvita temat - det har smugit sig in i lägenheten utan att jag lagt mäke till det :) Känns rätt!

Lilla Blanka: Glöm chips, glöm ostkrokar - sån här plockmat is the thing!! upptäckte jag glatt :)

fingerspitz sa...

Det ser och låter väldigt mysigt ut, själva har vi varit i kolonin så klart och jag tog en liten sväng till akuten eftersom det är så mycket gräs överallt.

Men med kortison gick det över och helgen kunde fortsätta med väggmålning.

Anonym sa...

Läckra bilder på fler än ett sätt!

Kram Karin

Anonym sa...

En natt sov vi på vår förra balkong, vi testar skrek vi förtjusta - aj vad vi ångrade oss kl 4 på morgonen. Fågelkvitter, posten och gud vet allt :)

anna k. sa...

Fingerspitz: Men huga - det lät verkligen illa, skönt att du mår bättre!

Ella: :) joo, jag längtar redan till nästa sejour med plockmat!

Helena: Ha, ha! Som att sova i tält :D