25.6.08

Midsommar, jo ja tacka ja

Eftersom jag är grymt allergisk mot pälsdjur (och inte vill medicinera mig och bli orkeslös och må dåligt hela semestrarna) var något tvunget att göras. Eftersom 75% av min familj har någon form av pälsdjur var det ju bara att välja på 1. Sluta att besöka dem 2. Hitta ett alternativt boende.

Vi satte pappa att leta efter ett hus vi kunde hyra. Han hittade inget hus men han hittade en husvagn! Jag trodde aldrig att jag skulle få säga; Jojo, nu är vi husvagnsfolk. Vagnen, är en Polar är från 1978 så ni kan ju tänka er hur den ser ut invändigt, mööörkbrun inredning när den var som bäst. Kan man bli ännu mer nöjd när det dessutom ingick en korsstygnstavla med texten "Välkommen till vår husvagn" (den spar jag)! Skämt och sido, både jag och O är totalförtjusta och ÄLSKAR vår vagn! Det är ju så hysteriskt att jag dör alltså!!

Tyvärr så hände ju en trist sak mitt i allt. Bilen börja låta som en "torktumlare med 50 liter grus i". Det innebar att vi missade jobbet med två dagar (oh, så hemskt) och det kommer att svida mycket rejält i plånboken att få det fixat. Jag som äntligen skulle få råd att köpa en sån här. Suck alltså, jag som längtat så...

Svensk sommar när den är som bäst! Bilden ovan togs på natten mellan midsommarafton och midsommardagen.
Om man lägger sig ner på backen och kikar upp mot snöbollsbusken får man se den här vyn :)
...den ene är jag gift med och den andre är jag släkt med...Pojkar och deras leksaker! Pappa och O på väg ner till byn för att handla.

Okej, nu kanske ni förstår vart jag ska ha mina limegröna bestick någonstans :) Till vänster ser ni zinkbrickan och ljusstaken som Bea tipsade om. Tyvärr så funkade inte ljusstakarna för vi skrattade så mycket att de trillade omkull. Det får bli ljuslyktor tror jag :) Vaxduken är från Rusta.
För 103 år sedan byggde min farmors föräldrar det här huset, som består av ett rum med kök. Tänk, 7 barn växte upp i det där huset! Till vänster om vägen, mitt emot huset, gifte jag och O oss för tre år sedan.
Finns det något roligare än att spela Kluns!

Tack rara ni för alla fina kommentarer!

5 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Underbara sommarbilder. Gillar den gröna vaxduken. Ja du, pojkar blir nog aldrig män -på riktigt-, min man köper också sånna där leksaker till sig o sonen....;) Ha det gott. Kram Pirre

anna k. sa...

Pirre: Jaa, vad är det med en del män och motorer??? :) Jag fattar hur praktiskt det är med en sån här men ändå :D

Lilla Blanka sa...

Hej!

Underbara sommarbilder..den med snöbollsbusken är så läcker!
Gillar snöbollsbuskar fast jag har ingen egen tyvärr.

Kram vännen
Mia

Anonym sa...

Prickigt passar verkligen i husvagn, har en fantasi om att köpa en liten husvagn och inreda den prickigt och kul...typ som Hedvig i "Från A till Ö". Men vad i hela världen är kluns?!

Speja

Anonym sa...

Trångboddhet får en helt annan betydelse när jag läste detta, sju barn i ett rum... vi som knappt klarar oss med två barn i en tvåplansvilla...bedrövligt...
fin blogg du har.