25.11.07

November ljus

Att det är mörkt i kalla november
det vet jag, men så här mörkt?
Himlen var som en blöt flilt när jag
vaknade och den är fortfarande grå.
Nää, här måste det tändas ljus
och adventsstjärna opp!
Hoppas ni får en fin första advent!
Bilden togs hemma runt julen 2006.

Uppdatering 18:50: Nää, det kom inte upp någon adventsstjärna (än) men 20 meter lister blev målade. Tjoho, ett litet steg framåt! Datumdyslektiker 1 (jag) och datumdyslektiker 2 (maken) börjar fundera på det där med 1:a advent, är det inte i dag det??!? Nåja, spela roll, vad gör en vecka hit eller dit?! :D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Vilken fin sida du har.
Jag hoppas att allt är bra med dig :)

Ta hand om dig.

Mvh Maria

anna k. sa...

Maria: Trots novemberrusket har det varit en toppensöndag! Hoppas du har det gott å!

Anonym sa...

Hej, som tur var hade jag hängt upp julbelysningen i trädgården igår, för det var ganska mörkt här också idag. Advent tänker vi inte så mycket på, bara katolska människor gör detta, vi är inte luthersk som de flesta(?) Svenskarna. I alla fall är det mysigt för alla med ljus i december!
Ha en varm och mysig månad!

Anonym sa...

Underbar bild och vackra ord!