29.11.07

Ett mjukt mejl

Har ni någonsin fått ett mejl om dasspapper? Det har jag, och jag blev så full i skratt! Det visade sig att jag precis konkat hem med exakt de rullar som Lambi promotar nu till jul. Tja, det är inte dumt lite extra julpiff på ställen man normalt inte tänker jul :) Så här säger Lambi:

"...Enklaste sättet för familjen att julpynta i köket - byt ut hushållspapperet till ett med juldekor. Och varför inte ge badrummet lite mer julkänsla med julmotiv på toapapperet..."

I kväll kommer mamma, syster och systerson ner från Norrland så jag önskar er alla en fröjdefull första advent!!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!vill bara säga att din blogg till hör en av mina favoriter!
Ha det gott i vintermörkret..
Memricahouse

Lilla Blanka sa...

Hihi, vilken tillfällighet!
Gulligt papper, skall köpa sånt oxå nästa gång, det blir ju faktiskt lite jul-igare :)
Kram
Mia

Anonym sa...

Haha! Det pappret har mina barn - omedelbar julstämning för dem :-) Ha en fin helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Så underbart rödvit din blogg är! Vackert paket och häftig radio!! Gedigen önskelista, ingen dum idé: ) Och tack för dasstipset, kul att ha lite fint där med!! Ha en skön adventshelg! Mari.

Anonym sa...

Underbart, att fira första advent två gånger!! Nu måste här julpyntas!!
Trevlig helg med familjen!

fingerspitz sa...

En fröjdefull advent till dig med, hoppas ni få r det riktigt skönt.

Och visst är mönstrat toapapper på väg tillbaka, för några år sedan (eller kanske 10) var det ju hur fult och dåligt som helst med mönster och vitt papper. Strävt och grått skulle det vara för miljöns skull. Jag antar att det är bättre metoder nu... men fint julpapper var det hur som helst!

Unknown sa...

Fint, men jag trivs nog ändå bäst med det oblekta som inte luddar.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Anonym sa...

Jeg syns jo de kunne ha sendt ut litt varuprov også! hahahah... en dassrulle til hvert hushåll i hele landet, jo takk det vore kul *fnittre fnitre*

EVA / whiskyochchampagne sa...

Brukar alltid köpa lite "julpapper" närmare julen...
***
Ha en fin första advent !
KRAM EVA

Anonym sa...

Hej Tack för en UNDERBAR blogg
men vet du var For the love of country tog vägen??
Jag kollar ofta efter livstecken där HOPPAS allt är bra

Anonym sa...

Hej!

Jag vill inleda med att säga att detta snart kommande påhopp ej har något med dej som person att göra. Du råkade faktiskt bara komma upp med din ensamma blogg vi en googlesökning efter något helt annat. Men nu kan jag ej hålla inne mitt hat mot bloggar längre. Alltså helt seriöst, vad fan håller du på med? Det finns ju inte en vettig själ som bryr sig om vad fan du hade för dig förra tordagen, förurtom dina trötta vänner som du förmodligen tvingar läsa denna blogg. Vore det inte enklare att bara skicka ett mejl till dem en gång i veckan där du förklarar vad du gjort den gångna tiden så att alla kan få sitt behov av "ditt liv" tillfredsställt. För du tror väl inte på fullaste allvar att någon läser detta. Varken denna kommentar, eller din blogg. Så vad har vi uppnått med detta? Absolut ingenting. Följaktligen anser jag att både du och jag skall sluta upp med dumheterna och hänge oss åt något med lite relevans och allmännytta istället. Eller vafan, skaffa en dagbok om du vill ha nån stans att vädra åsikter. Jag ville nämligen hitta en söt tjej som jag såg på tunnelbanan häromdagen och gjorde därför en sökning efter henne på google. Och vad får jag upp, jo, 1276230 dumma jävla bloggar, och inget om henne. Så hur vore det om vi rensade internet från dessa stolletyg och levle lite på riktigt i stället? Vad säger du? Jag är öppen för debatt om du känner att detta är något du stör dig på. Vänligen skicka ett mejl (bloggupproret_2007@hotmail.com) där du med några rader kan motivera varför du tyckte att jag skulle behöva läsa denna sörja. Och återigen, kom ihåg att detta vansinnesdåd á la Michael Douglas i "Falling down" ej är personligt riktat mot din blogg. Jag skulle dock bara verkligen vilja veta varför denna cancersvulst ej vill dö, och varför du tycker att jag ska drabbas?

Hoppas att du ej tar illa upp!

Hälsningar/

Bloggupproret 2007!!! Nu räcker det.

(jag har ju nu även kommit på att vi förmodligen är ganska många som känner så här, så jag ska vara snäll. kopiera därför detta inlägg och posta på varenda fucking jävla blogg du stöter på tills dess att vi klubbat ihjäl fenomenet likt en sjuk gråsäl)

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt mysig 1a advent! :)
Stor kram!

Nina sa...

mysig och kärleksfull advent önskas !!!

Anonym sa...

Jag köpte faktiskt toa-papper med jultryck ifjol och gör det nog i år igen. *s*

På min gatan i stan sa...

Häftigt!!! :-)

Kram!

Anonym sa...

So cute !!!

Hem och Lycka sa...

Nämen åå vad gulligt! Måste köpa hushållspappret åtminstone! kram

anna k. sa...

Memrica: Men vad skoj att få höra!!! Kram på dig!

Lilla Blanka: Jo, jag blev lite full i skratt faktiskt. För hur ofta köper man dasspapper och sen får mejl om just dasspapper?!

Weronica: Hoppas du och ungarna fick en fin helg ni med!

Guldkant på livet: Rött och vitt är ju mina älsklingsfärger så det är klart att bloggen ska pyntas i samma färger :) Hoppas du också fick en fin helg!

Anneli: Jodu, man är ju vilse i pannkakan som vanligt. Hoppas du och G har det riktigt julegott där hemma!

Fingerspitz: Jag var en sån där som alltid köpt "grått" och miljövänligt papper. Men jag upptäckte ju bättre kvalitet, desto mindre behöver man ju använda. Och, ett litet tryck på gör det liiiite roligare att sitta på toa tycker jag!

Birgi: Luddar det? Ja, det kanske det gör. Har inte tänkt på det faktiskt.

Koselig: Attans också, jag skulle ha bett om lite hushållspapper ju!!

Ewa: Hoppas du fick en fin advent!

Att ha det gott: Jag undrar också vart Anna tog vägen. Jag håller mina tummar för att det inte har hänt henne något. Lite fundersam blir jag på vad som hänt...

Bloggupproret: Suck och gäääsp. Varför startar du inte en blogg och pratar om hur hemskt det är med bloggar? Zzzzz

Perlan och Loppan: Right back att you ladies!

Betty: Klart du ska köpa dig lite julepapper :D !

Marre: :)

Florence: Yes, it´s kind of cute! Do you have christmasprints on your toiletpaper in France?!

Mia: Det tycker jag!!

Kram på er alla!