4.9.07

Stan är full av vatten!

Jag och M gick ombord på en båt i fredags. Jag har aldrig åkt med Birka Cruises förut och måste säga att det var en supertrevlig båt med massor av guld och heltäckningsmattor :) Den som ritat båten har verkligen tagit tillvara på det bästa som finns när det gäller båtar, nämligen vattnet den ligger i. Öppna hissar mot havet och utsikt mot skärgården vart än du rör dig i båten (tja, nästan). Viking och Silja, nä, välj Birka nästa gång du vill åka båt! Och ja, M sjöng Abbas 'Gimme gimme' för fulla muggar och rev ner massiva applådåskor. Om jag säger att hon är en kvinnlig Mick Jagger kanske ni förstår varför :D

Utsikten från vår hytt!
Det har regnat i två dagar, åskat som jag vet inte vad. Jag som tycker om när det åskar har varit lite rädd - trodde ett tag att åskan slagit ner i taket för det lät som om det bokstavligen FLÖG AV! Här ser ni en vy från mitt köksfönster när det regnade som allra mest. Hoppas ni har det bra därute!

12 kommentarer:

Lallis sa...

Men åh, vad skönt att komma iväg lite. Ni verkar ha haft det härligt.
Kram Lallis

anna k. sa...

Lallis: Du, det var toppen ;)

Anonym sa...

De (få) gångerna jag åkt Finlandsfärja (jag gillar inte det) har det varit nån ful målning föreställande skärgården istället för fönster, så du måste ha åkt i lyxklass.
Apropå regnet! Vår grusväg ligger nere på trottoaren nu..

Magdalena Martin sa...

Fy för allt regn, var tvungen att ringa maken om sjuss hem från jobbet, då jag både glömt paraplyt och trodde på sol i klädväg i morse, så fel man fick men snäll make har man som kom och hämta en :)
(ps har skickat ett mejl till dig.)
må gott!
Magdalena

My White Cottage sa...

Kul att er resa blev så lyckad! Jag körde (själv) bil från Nyköping och hem till Skåne i söndags och från Jönköping och ner SPÖREGNADE det och då menar jag verkligen SPÖREGNADE!! Det var inget kul kan jag säga, när jag kom hem hade jag ont i både nacke och huvud för jag hade spänt mig så mycket... Men gissa om det var skönt att krypa ner i sängen och bara få dra täcket över sig då! Underbart! Nu har vi haft strålande sol i två dagar och klar, kall höstluft. Verkligen härligt!
Kram på dig!

anna k. sa...

Anneli: Ha, ha - du jag har sett den där målningen!!! Båten var toppen, massor av ljus i 'Las Vegas' tappning.

Men gudars på vägen - hur 17 gör ni nu då, skrapar upp allt eller?

Magdalena: Visst är makarna "bra att ha" ibland :) Vad vore livet utan dem!? Jag ska genast kolla mejlboxen.

Vårt nya hem: Det låter som en jobbig resa. Det är verkligen hemskt att köra när regnet öser ner. Det är värre, tycker jag, än kraftigt snöfall. Vi har också friskt, svalt och soligt höstväder - MUMMA!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja fy fasen för detta regn, jag vill ha MERA sommar!! Håller med, Birka är bäst!! Mari.

Anonym sa...

Det var bara till att kavla upp ärmarna, G är ju borta, så det var lilla moi som fick hugga i. Jag har underarmar som Karl-Alfred nu (jäkligt ömma såna kan jag också meddela)!

Anonym sa...

Ja tack, jag har det bra! Vad härligt att åka på en liten semester. Regn i lagom mängd älskar jag, och jag mste säga att jag älskar åska! Men har full respekt för den. Blixten slog ner i skogen 100 meter från min sambos förra hus, en boll av energi rullade genom skogen och rätt in i hans hus. Götapetter, vilken kraft!

Handplockat sa...

tack för tipset om birka =)

men hhär gnatas det och går på sparlåga
(vet hur mkt snyggt det vankas i höst och till jul har varit på inköpsresa till sthlm i helgen och det kommer så¨mkt jag vill ha hem till butiken)

ha det bäst

Anonym sa...

Åh så mysigt att komma iväg lite! Man blir ju lite deppig nu när hösten är på väg, bäst är att tillbringa den inomhus med en god bok och massor med choklad! :-)

anna k. sa...

Guldkant på livet: Birka rockar verkligen järnet!!

Anneli: Du är verkligen en flitig myra du! Antar att G är mäkta stolt över sin starka fru :)

Pethra: Skönt att höra att du har det gott! Min mamma och mormor har pratat mycket om hur hemska de där 'åskbollarna' är. Där mormor bor är det vanligt med just det fenomenet. Huga för att vara med om det!

Handplockat: Aha, det är till att ha varit på Formex kanske? Då förstår jag om du har mycket kul att se fram emot! Roligt att du sa hej, nu ska jag in och lusläsa din blogg!

Susanna: JAG SKRIVER UNDER PÅ ALLT DU SA!!!!!