13.8.07

Vintage Vacations

Jag fortsätter att frossa i mjuka metalliska former! I ett gammalt nummer av Country Living hittade jag en rolig artikel om Vintage Vacations. Skulle du kunna tänka dig att tillbringa nästa semester i en renoverad husvagn från 1965? Det finns ett flertal vagnar att välja bland för den som är sugen på en lite udda semester.

Företaget hyr också ut ett litet hus som heter The Shack.

Det är roligt att det finns driftiga människor som tar tillvara på de här vagnarna och bevarar dem. Dessutom är det ju en smart affärsidé, för det är nog många av oss som gärna skulle vilja tillbringa vår semester på ett lite annorlunda sätt. Kolla gärna in hemsidan för lite inspiration till husvagnen som bara står och är... trist.

Want a diffrent kind of vacation? Visit Vintage Vacations!

14 kommentarer:

Anonym sa...

En kompis till mig och hennes sambo har i sommar köpt ett "ägg"(husvagnen alltså) från 1965 och med originalförtält till, så coolt!

anna k. sa...

Sara: Wow, ett ägg! Verkligen roligt att höra, det är ju inte ofta man får chansen att se dem nu!

My White Cottage sa...

Husvagnen är ju bara för läcker!! Det vore nåt att åka runt med...så himla häftigt!

Anonym sa...

Fina bilder! Vet inte om du sett den utmaningen tidigare men du är Tagen ivf! :) Spana in min blogg! :)

Maria sa...

Oh, ja det där såg ju bara SÅ mysigt ut!

anna k. sa...

Vårt nya hem: Eller hur! Jag kan lätt tänka mig att åka runt i en sån här fin husvagn!

Sara: Nä, det här jag inte sett - ska kolla in i eftermiddag på direkten!

Maria: Du får åka med du med - i en alldeles egen vagn :)

Anonym sa...

Usch - min värsta mardröm är verkligen en husvagnssemester. Av någon anledning vill jag ha fast grund under fötterna -alltså hellre stuga än husvagn. :)

Anonym sa...

Jisses så mysiga bilder... skulle gärna semestra i en sån husvagn :)

Anonym sa...

Oj, vilka snygga bilder, en sån skulle man ha haft!

Smultronstället sa...

Såklart man ska försöka smygfota då man får möjligheten;)

Camillas Drömmar sa...

Va roligt och mysigt!
Lite kul att se nåt nytt:)
Kram Milla

Camillas Drömmar sa...

Va roligt och mysigt!
Lite kul att se nåt nytt:)
Kram Milla

Anonym sa...

Vilken charmig husvagn!Där hade jag gärna semestrat.
Kul idé med gardinstången, hade ju passat i hallen här hemma.
Tack för ett inspirerande inlägg.
Ha, det bra.
/S

fingerspitz sa...

Har åkt på alldeles för många husvagnssemestrar i min barndom och det ska mycket till för att jag ska ut på en igen men bilderna är väldigt fina så jag ska väl inte säga aldrig.