22.8.07

Guld och glitter

Ibland så förvånar man ju sig över hur man tänker. Jag som inte gillar saker i guld, går hem med en guldram för 700 spänn. Blytung och alldeles för dyr, men det var något så lockande med den helt enkelt! Nu är det bara frågan om vad man ska ha för bild i den. Har man bröllopsbilder på väggen nuförtiden? Har du något bra tips?

Jag frågade om bloggtips i förra inlägget. Tack vare er rara läsare har det trillat in några förslag så jag har lagt in dem under träskorna till höger. Jag har inte hunnit att bekanta mig med dem, men mycket nöje!

What shall I display in my new goldframe? My weddingpicture?

14 kommentarer:

atmosphere sa...

Jättefin gammal ram. jah har en liknande som jag fått ärva. I den fanns en vidrig tavla, och jag kände att jag aldrig kommer att hänga upp den, så det fick bli en spegel i, vilket jag blev nöjd med. Du kan titta under mina tidigare etiketter på "speglar" , om det kan vara något för dig?
Kram från Ingrid

Anonym sa...

Den må varit dyr, men hur snygg som helst!
Kram Lallis

anna k. sa...

Ingrid: Men det var ju en fin idé, speciellt som jag är svag för speglar :) Ska kika in där på stört!

anna k. sa...

Lallis: Om den inte hade varit lite, lite stött i övre högra hörnet hade den inte blivit min. Det är väl tur att man gillar "shabby looken" :) Och ja, visst är den lite fin va?!

Anonym sa...

Eller varför låter du det inte vara som den är!? Den ramen kräver egentligen ingen bild och vad du än sätter i den så kommer det alltid hamna i skuggan av den maffiga ramen.

P.s. Klart man kan ha bröllopsbilder på väggen!

anna k. sa...

Karin: Ingrid gjorde mig sugen på att sätta in en spegel, men om jag ska vara realistisk och kolla på min lista av ofärdiga projekt så lär det nog bli en tom ram :D LÄNGE, LÄGE!

Jag vet inte varför, det känns lite corny att sätta upp bröllopsbilden, trots att det var en sån fin och lycklig dag. Jag är väl knäpp :)

Anonym sa...

Haha, jag gillar inte heller att ha foton av mig själv på väggen. Däremot tycker jag det är ljuvligt med gamla svartvita bröllopsbilder på äldre släktingar. :) Det är väl det där med jantelagen som sätter in i den.

Blir säkert fint med en spegel när det hinns med! Kram!

anna k. sa...

Karin: En äldre bild vore ju verkligen fint, men eftersom alla var kommunister och inte gifte sig i släkten finns det inga bröllopsbilder. Får kolla med maken hur det är på hans sida!

Anonym sa...

Wow vilken ram. Jag tycker att den är jättefin och visst kan du väl ha bröllopsbilden på väggen. Den där ramen kräver någotpersonligt och speciellt.

anna k. sa...

Kristina: Bröllopet var ju en dag som jag aldrig kommer att glömma, helt klart. Hmm, jag får nog prova mig fram vad som ser bäst ut, tom ram, spegel eller bröllopsbilden!

Engsroom sa...

Har länkat dig på min blogg, du har en sån fin sida tycker jag.
Hälsningar Ella

anna k. sa...

Ella: Vad roligt - jag blir jätteglad för en länk!!

Anonym sa...

Hej, ramen är snygg som den är tycker jag...och självklart kan du ha bröllopsbilden på väggen men den måste inte sitta i just den där ramen.

Hoppas du fortsätter ge inspiration på nätet.

Monica

Roger på berget sa...

Du bör sätta din månadsbudget i ramen.
V.H. Pappa Roger.