14.6.07

Leila bakar

Satt uppkrupen i soffan för ett tag sedan och kollade på när Leila bakar. Hela hon är som en hel pralin, så söt och god att man vill äta upp henne! Och hennes kök... det är ju bara så mysigt! När hon stod och bakade sina underbara kakor och tårtor tyckte jag... "men vänta nu", är det inte ifrån... In My Garden?? Jo, mycket riktigt, Leila står och rör i sina skålar vägg i vägg där vi firade jul! Ännu en eloge till ägarparet som har väldens mysigaste B&B! Du har, kanske som jag lagt märke till de fina skålarna som Leila använder? Keramiken kommer från företaget Gerbera och här kan du läsa mer.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Men nu kommer jag ju på var jag hittade det!!! Det var ju på din blogg jag hittade In my Garden o bokade en natt för mig o min plutt i påskas!! Det var alldeles, alldeles underbart... TACK för ditt tips! Stor kram Tessetott

anna k. sa...

Tessetott: Men vad kul att du hittade dit via bloggen! Mmm, visst var det KANON!! Vi åker gärna dit igen!

På min gatan i stan sa...

Visst är hon fin Leila! Precis som en liten bakelse! :-)

Kram Martina

anna k. sa...

Marre: Oh, ja - hela hon är som en pralin!!!

Susanne sa...

När man tittar på Leila tycker man att man borde baka oftare om man ser så söt ut när man gör det :-)
Vilket härligt ställe det verkar vara som ni var på vid julen.
Må så gott idag!

Anonym sa...

Ja Leila er en "veldig positiv og man blir glad i- tjei". Synd vi ikke får sett hennes nye program her i Norge, vi har bare vanlig TV4 her og ikke de andre kanalene som pluss, og ikke minst har jeg lyst på Kanal 5...

Anonym sa...

Åh, jag är så ledsen för att jag inte har tv4+ :( Och tyvärr kostar det om man vill se på nätet... Hon är min lilla favvokock, håller med om att hon e go!! /Terese

Hem och Lycka sa...

Men vad skoj att du kände igen dig! Det verkar ju vara ett underbart ställe.. Sparar länken och hoppas på att få åka dit en dag..

W&W form sa...

ååh, jag bara älskar Lelila och hennes underbara mat. Och inte att förglöma alla underbara prylar i glada färger. Kram på dig

Anonym sa...

vackert porslin! hon e duktig den där flickan med bakningen... sådan fantasi!

Anonym sa...

Vilken vacker keramik! Helt ljuvliga små kannor - jag vill ha! Tack för tipset!

Lusthuset sa...

Kul med en positiv och glad tjej med glimten i ögat. Trevlig miljö och gott bröd och mysiga kakor. Brukar faktiskt spela in programmet för det hör faktiskt till de program som man kan se mer en en gång, alltid sol och gott humör.

Anonym sa...

Leila är underbar - en riktig frgklick och energispruta.
Vilken trevlig blogg du har förresten!

Anonym sa...

Visst är Leila bra! Men mest av allt tittar jag på alla hennes fina saker...

Anonym sa...

Råkade klicka in mig på din sida när jag sökte efter leilas recept. Tänkte prova att göra hennes american apple pie som hon gjorde i program 7. Ville bara säga att din sida verkar jättemysig!

Anonym sa...

Söt eller inte gör mig detsamma men hon behöver en talpedagog för att lära sig tala offentligt. Hennes röst går upp i tonläge i varenda mening. Generalfel.