16.4.07

Att renoveringsknarka

Jag har en ny kollega som berättade i ett svagt ögonblick att hon och hennes man är svåra renoveringsknarkare. De går i gång på att köpa fallfärdiga ruckel som de sen renoverar upp till taknocken. Sen säljer de och ger sig på ett nytt projekt. Jag bara stirrade på henne och blev ställd över att människor kan njuta av att renovera. Jag hatar varenda minut! Det jag ser fram emot är att få inreda. Att spackla, måla och repa tapeter är vedervärdigt.

Givetvis kom helgens underbara väder som en utmärkt ursäkt att strunta i kaoset en stund. Vi städade bort vintern från balkongen och roade oss med att spela kort istället. Vi har varit som två Ferdinand som degat under vår korkek - hela helgen! Hoppas ni hade det gott också!
Kommer ni ihåg den utlovade bilden på en naken make i Hummmlans förkläde? Mja, här är den :D!

Uppdatering: Jo, jag blev ju så strålande utmanad av båda Anna och Fia att hoppa på länktåget! Jag var precis på vippen att kliva på idag, men sen så läste jag några artiklar om det hela. En av dem hittar du här. Jag tackar och bockar men väljer att avstå. Tack ändå flickor!!

33 kommentarer:

Anna sa...

Åh, är det din balkong du har på bild? Så jättecharmigt och fint. Riktigt mysigt. Precis sådan vägg vill jag med ha.

Haha, vad säger maken om att du visar den bilden? :0)

Ha det gott!

anna k. sa...

Anna: Japp, det är vår balkong! Innan var väggarna standardbetong vilket var urtrist. Med panelen så blev det faktiskt lite känsla av en gammeldags pelargonveranda!

Maken bara skrattade och är jättenyfiken på om det kommer några kommentarer på hans håriga ben :D!

hummmlan sa...

Åh WOW!!! Mitt förkläde på din karl!! En syn för gudarna, eller gudinnorna kanske?! :-)
Hur coolt som helst! En karl ska vara hårig hälsa Oscar det!

n o r d i n g å r d e n sa...

Finare kan det ju inte bli!! Så snyggt med liggande panel! Så har jag planer på att göra i köket! Jätteläckert, där kan ni mysa hela sommaren och behöver inte åka en meter! Skitsnyggt!!
Vilken hårig varelse bakom förklädet ; ) Mari.

smul sa...

fin balkong, du gör skäl för ditt bloggnamn :)

Anonym sa...

Jag har alltid sagt att en man i förkläde är sexigt :)

fingerspitz sa...

Vad fin er balkong har blivit! Och min man är nog minst lika hårig som din :)

anna k. sa...

Hummlan: Hi, hi - hoppas du gillar synen :D!!! Oscar skrattar gott åt din komplimang gällande de håriga benen :D!

Guldkant på livet: Vad roligt att du gillar panelen! Vi har satt upp likadan panel, fast stående i hallen! Om man har ett händigt ben i kroppen så är det dessutom rätt så lätt att få till! Mmm, vi myser järnet på vår lilla balkong!

Smul: Jaa, jag gör väl det :D!

Hannele: Jag håller helt och hållet med dig, sexigt som bara den!!

Fingerspitz: Tack rara du! Nu gäller det bara att bestämma vad vi ska plantera för växter i år. Så du har en hårig vän du med - visst är det gosigt :D!?

Anonym sa...

Heja Oscar!!!
Du vet väl att AK har planer på att vaxa dig på ryggen;)
Ritsch....AJJJ!!!
AK, jädrar vad nice det blev på er balcony.

anna k. sa...

Anneli: Hysch vännen, det ska ju bli en glad överraskning :D! Får spara till en dag då jag är riktigt sur :D!!!!

Visst ser det mysigt ut på balkongen?!

Anonym sa...

Jeg har tatt og kopiert linken om "Linktoget" og henviser at jeg fant den via din blogg. Takk for at du sa i fra, litt sent nå for mitt vedkommende, men da har jeg advart andre i allefall. :)

Anonym sa...

Åh vilken härlig balkong ni har!! Helt underbar!!

Anonym sa...

hihi... vad fint... förkläde:D Vilken tuffing som vågar :D
Håller med om att renoveringstiden är bara ångest och stress... jag gillar oxå att bara småpeta med grejer... Er balkong är ju fantastiskt vacker... önskar att HSB inte hade valt rött tegel och brun färg på ytterfasaden! GRrrr...
Ha en härlig dag!

Anonym sa...

Waaauw!!!

Lotten sa...

Underbar balkongbild!

Apropå renoveringsknarka - jag skulle kunna tänka mig att göra det:-) Jag älskar att hamra, skrapa, spackla, bygga, riva....

Bilden på mannen skulle kunna ingå i en kalender....för oss inredningscrazy ;-)

Mollys Hus sa...

Vilka läckra ben i det söta lilla förklädet ;)

Lavendel & Romantik sa...

Det var ju en otroligt mysig balkong....;-) njut i solen och ha det bra Kram/Majsan

Anonym sa...

Vilken jättemysig balkong, vad duktig du är att göra fint! Och det var nog den lurvigaste magen jag sett på ett tag! :)

Hem och Lycka sa...

Hihi, vilken härlig bild på din make!!

anna k. sa...

Koselig: Jaa, man känner ju sig lite tveksam - idén är ju jättekul, men man vill ju inte råka ut för nåt trassel :( Bra att du sprider ordet vidare!

Lina: Tack raring - vi trivs verkligen med vår lilla holk :D!

Pernilla: Ha, ha, jo han är med på det mesta min Oscar ;)! Visst är renovering ett ångestmoment man bara vill slippa!!! Vi bor också i en HSB förening. Här har de satt upp plåt i diverse orange toner. Hu så hiskeligt!!

Han: Hi,hi!!

Lotten: Tack å du, kan du inte komma hem till oss och spackla lite :)! Hmm, O i en kalender?! HA, det vore för magstarkt det :D! Jag behåller nog min lilla hårboll för mig själv!

Molly: Nu kommer han bli mallig - det är jag säker på :D!

Majsan: Tack, jaa, vi är verkligen som två Ferdinand - vi njuter i fulla drag!

Lisa: Jag rodnar :)! Lurvig mage? He, he då skulle du sett bilden som jag tog på "baksidan" mannen, där är det vääääldans mycke hår :D!

Mia: Japp, han kommer verkligen att bli mallig :D! Tack!

Anonym sa...

Fniss den andra bilden var ju minst sagt kontrastrik! Kul att han ställde upp. :)

Underbar balkong, passar väldigt bra in under "Lantliv i stan"!

Camillas Drömmar sa...

haha...härlig bild:)

Camillas lockar sa...

Nämen, yammi! Vilka härliga håriga... ups, går gränsen där :-) Själv knarkar jag bloggar. Snart förhoppningsvis även lägenheter - jagar en 4:a.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag är nog mer på din sida när det gäller renovering. Tycker det är apjobbigt! Tjusigt förklä!

Lindas trädgårdsblogg sa...

PS. Ni har fått det döfint på balkongen! Det blev riktigt riktigt bra!

Anonym sa...

Hi hi....er vel ikke slik han er vandt å gå på jobben, men forkleet passet jo helt perfekt jo..hi..hi..

Dere hadde laget det fint på terassen, liker best pyntingen jeg også...er gått veldig lei hele malingen...

Lella sa...

Snygg balkong! Och snyggt förkläde, passar perfekt till håriga ben;o)

Anonym sa...

Så supermysigt det ser ut på balkongen, härligt =)

♥ Pia... sa...

hahaha....ja, visst ska karlbena vara håriga...fattas bara om de skulle börja raka sej där med..:) tjusigt förkläde... läste lite om vad du skrev för svar till någon om baksidan på förklädet...men det var kanske tur att du valde framsidan då....eller:)

Anonym sa...

Vilken goding till karl Du har. Man blir ju lika nyfiken som när man ser män i kiltar, haha! Jag tror jag ska tipsa min sambo om detta nyua mode Du härmed skapat! ;-)

JULIEK sa...

Nydelig bilde øverst og ett suverent bilde nederst ha ha, det var så bra : )

Anonym sa...

Jag ser inte fram emot att renovera eller att flytta runt...
Snyggt förkläde förresten!
Din header har blivit fin med ser jag.

Anonym sa...

Så flott veranda...kunne vært der ja;) Og hvilken herlig ma...eh forkle...hehe:)) Så kult bilde, og ja menn skal ha hår, og det har heldigvis min, ellers hadde han nok ikke vært min...haha;)
Og hvilket hus i øverste innlegg, men nesten 4 mill....hmmmm?