3.3.07

Lördag förmiddag

Köket är ett slagfält för tillfället. Här är någon slags "förvaringsplats" för stolar och målarplats. Vi köpte en hatthylla från House Doctor som jag håller på att måla om. Den var äppelblomsgrön och superfin, men jag vill ha den vit - förstås!
Jag ligger och trynar i sängen och läser aftonblaskorna från i går. Vi köper alltid tidningarna med bilagor alla fredagar och söndagar. Sen ligger vi och myser i vår säng och fyller på vårt outsinande behov av skvaller :D!
Jag ligger och läser, maken försöker ta världsherraväldet i Gudfadern.
Den här tavlan hänger i vårt sovrum. Maken hade med sig den här i boet och jag... hatade den. Med tiden har jag lärt mig att uppskatta den och det är något rofullt att titta på bonden som plöjer när det är dags att sova.
En detalj från bokhyllan som står i sovrummet. Bilden på River Phoenix har följt med mig sen början av 90-talet. Porträttet är taget av Gus van Sand inför filmen 'My Private Idaho'. Jag hade ju tänkt att gifta mig med River :D men tyvärr så gick det ju som det gick...
När vi flyttade in i lägenheten var dörrvreden en av de första saker jag ville byta ut. Jag verkligen hatar guld!!! Men tack och lov så stämmer tesen att "man ska bo in sig innan man sätter i gång att förändra". Nu tycker jag verkligen om dem! Här är dörren in till köket från sovrummet. Som ni kanske kan ana så är väggen målad betong. När vi skulle måla i sovrummet så lossnade alla tapeter!! Råa betongväggar kan vara sååå vackert!
Ovanpå House Doctor skåpet! Glasburk och zinkkruka från Cosas. Zinkkrukan är perfekt att förvara ljus i!
Slutligen, panelen! I hallen sitter panelen äntligen uppe, trägolvet är lagt! Nu återstår det bara att klura ut hur vi ska lyckas med att måla golvet :D! Vi måste måla oss ut och sen ta in på hotell eller nåt. Färgen? Vitt och högblankt. På pallen ser ni krokarna från Lisbeth Dahl som vi ska sätta på hatthyllan. På pallen står även svärmorstungan som agerat fotomodell i boken Grönskande rum. Nu är det dags att käka våfflor, om bara maken kan slita sig från att bomba nån av de rivaliserande familjerna :D!

21 kommentarer:

Anna sa...

Åh, vad kul att få titta in hemma hos er och er lördagsförmiddag. Det är lite dogmastil över fotografierna. ;-) En närvaro, liksom. Kram!

Lotten sa...

Härligt att få en liten tjuvkik på ert hem... underbart att ni vågar visa lite oreda - allt är inte stylat och tillrättalagt! Underbart! Ser fram emot färdigt resultat! Ha en trevlig helg!

A sa...

Håller med Anna ovan! Verkligen härliga bilder, du är en superb fotograf sötnos! Ser väldigt mysigt ut hos er! Åh River, saknar!

Karin sa...

Så roligt med en liten hemma hos. Jag älskade guld på mitten av 90-talet och får dras med det ännu. :) Dina bilder inspirerar alltid, hur får du till ramarna runt bilderna?

Anonym sa...

Å så koselig dere har det, ligge i senga med masse aviser og bare ha det trevligt! Ditt hjem er så koselig! Ha en fin helg videre :)

Anonym sa...

Flotte bilder, og det skapet...mmmm! Ha en fin kveld:))

Lime sa...

Ni ser ut att ha en skön helg tycker jag! Vi får se hyllan när den är klar, hoppas jag!? Ha en fortsatt skön helg! :-)

Anonym sa...

Vad mysigt ni verkar ha det och vilka fina bilder hemifrån. Hoppas att söndagen blir lika skön.

Anonym sa...

Äntligen fick man se lite av ert hem. Och jag kan bara konstatera att du ljuger bra! -"Det ser för jävligt ut hemma hos oss" Pyttsan!!!
Det är ju urcharmigt. Blir lite rörd när jag ser fotot på River, jag ville också gifta mig med honom.
Ha det gott!

Anonym sa...

Det är väl just så man ska ha det på helgen.
Ligga och lata sig,länge och mycket!
Fint ditt ditt skåp var också,
det blir säkert hyllan med när den är färdig målad.
Ha, en fortsatt trevlig helg.
/S

hulukvarn sa...

vad kul med lite hemmabilder!! hoppas helgen varit bra!!

Anonym sa...

Vilka fina bilder!! Bortsett från det tillfälliga kaoset i köket så ser det underbart ut! :)

Anna och Lotta sa...

Jättekul att få se bilder från erat hem. Önskar att bilder från er "färdiga" hall kommer snart, då jag själv ligger i startgroparna för en hall "make over".

Minne sa...

Instämmer med de andra. det ser så mysigt ut hemma hos er. Håller också med om att det är skönt att se lite "röra" och att inte alla har det perfekt hemma alltid. Man måste ju leva i också. :)

Anonym sa...

Det er RÅSTILIG med betong vegger! Så gøy å få se litt hjemme hos deg, du har det kjempe koselig, og den kokken er jo bare sååå stilig!

Anonym sa...

Kul att få titta in hemma hos dig :)

anna k. sa...

Anna: Dogma? Räknas det om man har photoshoppat lite :D! Tack kära du!

Lotten: Av någon anledning är alltid köket och hallen nån slags avdumpningsplats för saker!? Vi måste skärpa oss lite. Det blir fler bilder om vi blir klara någon gång :D!

Anna: Tack raring! River - suck ja!! Undrar vad det hade blivit av honom?!

Karin A: Guld ja - har ju aldrig varit så speciellt glad i just guld. Det får räcka med dörrvreden dock! Jag gör ramen i Photoshop. Ett lager som är själva ramen och sen stoppar jag in bilden under ramen och sparar för webben :D!

Koselig: Åh vad du är söt! Ska kika in och se hur du och mannen hade det i helgen - skulle inte ni också bara myyyyyysa?!

Molly: Jag är verkligen så lycklig över skåpet! Hoppas du hade en trevlig kväll!

Lime: Bilder utlovas givetvis!

Johanna: Det bidde övningskörning med maken och lite Mio för hela slanten.

Anneli, Anneli: Som den vana fotograf du är vet du ju att man väljer vissa valda delar att visa upp :D!! Men tack ändå vännen :D!
Skulle du också gifta dig med River? Det måste vi verkligen prata om när vi ses!!

Sublim: Ja, det är ju trevligt att slöa efter en lång vecka - MEN det blir ju tyvärr aldrig något gjort på vårt hem istället :D! Suck.

Hulukvarn: Absolut och jag hoppas den var dunder för dig med!

Sara: :D!

Vardagsglimtar: Jag ska absolut lägga ut lite bilder när vi kommer till skott!

Minne: Jag kunde inte sagt det bättre själv - kram på dig!

Karna: Vad kul att du också gillar betong! Det är ett sånt skönt material att jag gärna ligger och styrker på väggen när jag ska sova :D!

Ljuvligt hemma: Tack kära du!

Anonym sa...

Vad kul att få se bilder från ditt hem! Ha det bra.

anna k. sa...

Nilla: Du me!!

Anonym sa...

Va kul att få se lite bilder hemifrån er! Va fin den där tavlan m svarta ramen är..som man bara ser lite av och skåpet med ljusen ovanpå! :)

anna k. sa...

Signe: Tack! Ramen är en Ikea ram och i ramen sitter ett jättevackert blomstertryck som jag fått av en väninna!