27.3.07

Appropå skyltar

Bloggosfären är ju ett underbart ställe, som ni alla vet. Jag har en mapp där jag hej vilt stoppar ner länkar till spännande bloggar, sajter med mera. Tyvärr har jag ju minne som en, jag vet inte vad, så jag kommer ju sällan ihåg vart jag fann ursprunget till dem. Länken till Un esprit en plus hittade jag på en norsk blogg som hade utforskat lite franska bloggar. Du vet vem du är, så ser du det här, lämna gärna länken till ditt inlägg! Jag fastnade för det här collaget med små "skyltar" som verkar vara av skiffer, eller kanske de är av zink? Det är såna här gånger man önskar att man pluggade franska, för jag fattar ju ingenting av sidan :D!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina! Kanske man skulle testa att skriva på zink med skolkrita. Appropå att glömma minneskort - jag for till den botaniska trädgården idag och höll nästan på att glömma batteriet!

Camillas lockar sa...

Vilken fantastiskt fin blogg du har! Hittat hit via... eh... (har surfat hos så många bloggar nu att det snurrar i huvudet)... vet inte. Hur som helst, trevligt att hitta hit - kommer tillbaka :-)

Anonym sa...

Det er masse fine blogger og linker og interiør og alt mulig - og jeg sier det igjen: JEG HAR ET PROBLEM, det er altfor mye fint her!!! Jeg kan bruke hele dagen faktisk på å komme igjennom alt...
du Anna, har også en av de fineste bloggene jeg vet om!!! Ha en fin kveld

Anonym sa...

Väldigt fin sida, en esprit en plus (en själ till). Det står inte så mycket om bilderna utan det mesta är mest kryptiskt formulerat, en nerbäddad natt, gör yrket till poesi med mera

smul sa...

till vänster, upp ifrån och ner;

1, mamma 2,kärlek 3, här och idag

4,livet är vackert 5, lador/eller kanske höskullar lite tveksam.

6,dröm

Dubbelörn sa...

Skulle precis skriva ner översättningen till dig, men såg att nån redan hunnit före, men en liten ändring kanske:
3. Skulle nog säga mer: här och nu
5. Kan också betyda: loft, vind

W&W form sa...

hej!
ville bara önska dig en trevlig dag.
kramis

Anonym sa...

Till nästa franska blogg du vill läsa, så kan du gå in på http://babelfish.altavista.com/ och där skriva in bloggens adress och välja översätt från franska till engelska. Det blir inte 100% rätt, men så att man fattar det mesta.

anna k. sa...

Karin: Det borde ju funka att skriva med krita på zink tycker jag! För mig är aldrig batterier ett problem att komma ihåg. Problemet är att komma ihåg att ladda dem :D!

Camilla: Tack Camilla! Jag tycker absolut att du ska komma tillbaka. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av ditt bröllop! Om jag fattade bilderna rätt så var det maken som hade planerat allt! Gifta sig på Centralen, gud så coolt!!

Koselig: Åh, kära du - tack för de fina orden!

Lina, Smul och Dubbelörnen: En själ till... och en nerbäddat natt!? Det lät verkigen vackert!!! Tack för er hjälp med de svåra franska orden!

Molly: Detsamma önskar jag dig raring!

Lisa: Jättetack för påminnelsen om Babelfish, jag hade alldeles glömt det suveräna verktyget!

Anonym sa...

I love "un esprit en plus"... so beautiful collage... I adore the last picture... a dream

Anonym sa...

ååååååh, jättefina skyltar!..gillar zink!

Anonym sa...

Annars så finns det en knapp som heter ENGLISH så du kan få allt på engelska ...om du vill göra det lätt för dig! ;o)

anna k. sa...

K: Ha, ha ha!!! Ibland är man verkligen DUM!!! Tack för skrattet!

scrolla sa...

Verkligen inspirerande bilder! Nu blev jag lite sugen på skyltar ändå...

Anonym sa...

Jättefina skyltar!