9.12.06

Blomsteränglar

I år kommer jag låta mina ilsket julröda julgranskulor vila.
Den här julen vill jag ha en söt, vit julgran i gammal stil!
Vita smällkarameller, en diskret ljusslinga och söta
blomsteränglar från Cosas får ringa in julen hemma hos oss!

Hur gör ni - har ni samma julgransprydnader
eller byter ni år från år?!

Uppdatering: Malin besök gärna Cosas, snören är på väg ut till butiken!
Karna vill veta hur man gör en smällkaramell, här och här finns beskrivning!!
Å vill man inte pyssla själv så har ju Cosas underbara "smällisar"!
Min toppbild på bloggen är väl bevis nog :D?!

Bilder: Anneli för Cosas

16 kommentarer:

Anonym sa...

Änglar passar alltid. Det är väl kul med lite omväxling, det röda passar kanske ett annat år.

Anonym sa...

mamma brukar göra smällkarameller i vitt och rött silkespapper med söta änglar nästan varje år. Ett år var det rosa, ljusblått, vitt och silver :)

Tone sa...

Så søte engler. Jeg bytter på litt hvert eneste år, jeg. Julen min i år blir litt mere hvit og enkel :-)

Anonym sa...

Kan du ikke vise hvordan en lager di smellbonbongene? Jeg prøvde å bestille hos Cosas, men det gikk ikke.....

Juletreet mitt ser nesten make ut hvert år, for det ligger så mange minner i julepynten, masse vis av hjemmelaget julepynt fra tantebarna må være med....

Ha en fin 2. søndag i advent!

elin1976 sa...

Hei på deg. Jeg pleier å bytte ut noe fra år til år.
Men vi må alltid ha kremmerhus med godis i og engler på treet. Jo større prinsessen blir, jo mer hjemmelaget juletrepynt blir det. Jeg liker det jeg. Klem fra elin:o)

Anonym sa...

Om man fick paket av dig skulle man ju inte vilja öppna dem. De är ju så fina i sig! :)

Anonym sa...

Jag har favoritjulpynt som följer med från år till år. Men tema kan ju växla lite, väldigt rött ena året och lite mer vitt nästa. I år ser det ut att bli "tema vitt". Men... en hel del rött blir det oxå.

Anonym sa...

Söta änglar! :) Jag kör med samma favoriter med kryddar med lite nya favoriter från år till år.

Anonym sa...

vilka härliga bilder! mmm

Anonym sa...

Underbart fina änglar. Kommer säkert bli en jättefin julgran :)

Anonym sa...

Jag har alltid lagt beslag på "arbetsuppgiften" att klä granen, kontrollfreak som jag är... ;)

Numer har jag en dotter, 9 år, som konkurerrar om den äran så jag har fått ge efter. Nu ser vår julgran ut lite hur som helst, eller rättare sagt: den är vackrare än någonsin... :)

Anonym sa...

Hei :)
Jeg kjøper en eller to julekuler hvert år. Det har endt i en brokete forsamling etterhvert, men de er alle plukket ut med omhu. Har drømt om et enkelt pyntet juletre i hvitt & sølv, men får nok nøye meg med min samling i alle regnbuens farger :)

fingerspitz sa...

Vi har inte haft gran så många år men förra året hade vi bara oliak fåglar i granen. Om jag får bestämma så blir det likadant iår (har köpt några nya) men äldsta dottern vill nog ha ett ord med i leken. Några dagar innan jul får vi se hur det gick.

Anonym sa...

Fina paket! Var får man tag på sådana randiga paketsnören?

Anonym sa...

Det är så fint med änglar!

anna k. sa...

Hej flickor! Vad trevliga traditioner ni alla verkar ha! Vi kanske skulle fota julgranar med? Visst vore det roligt att få se hur alla ser ut?!