24.10.06

Höst i stan

Kudde från House Doctor

Ellos kan de med!

Jane Churchill gör fantastiska tyger! Det här underbara sammetstyget
skulle jag gärna klä om vår skruttiga gamla NK soffa i!


Å en mössa måste jag skaffa mig! Den här kommer från Indiska.

Jag har en mysko hatkärlek för bruna toner - jag både älskar och ibland, förfasas. Men det slår aldrig fel - varje höst vill jag omge mig i roströda och bruna toner. Hmm, det kanske är någon slags inbyggd "bona in sig" gen som dyker upp när solen försvinner?!

Ha en fin tisdag där ute, och vad är dina favorittoner just nu? Är de samma som alltid eller dras du mot en helt annan färgskala?!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Pax för det där håret, som hon med mössan har!!!
Favorittonerna ändras med årstiderna tycker jag, i alla fall när det gäller accentfärger. Nu på hösten dras jag till orange och murriga färger, olivgrönt är ju också en väldigt fin höstfärg :)

anna k. sa...

Sara: Fasen åxå - jag ville ju å ha håret (varför vill man alltid ha motsatsen till det hår man har??) Mja, jag får väl nöja mig med mössan då :)

Håller med dig att olivgrönt är en skön färg!!

Nina sa...

Kom på mej själv att hålla i flera klädplagg som gick i brunt häromdan.... har aldrig hänt förr :) Men jag kan inte komma ifrån att jag plötsligt tycker brunt är jättefint att kombinera med rosa!

Anonym sa...

Ellos- kudden gillade jag!

Jag är en vit person. Jag håller mig till samma vit hela året. :-D

(Mina accentfärger är detsamma också: vinrött, rött, svart och grått.)

Anonym sa...

Älskar brunt och det är nog året om . Gillade kuddarna, jättfina!

Anonym sa...

Vilken läcker soffa!!! Den paxar jag!!
- Jag hatar mössor!! -mitt hår blir bara elektiskt och konstigt.
(fast ibland måste man ju...)

Vintage House sa...

Brunt, svart , grått är färgvalet för kläder.. Det blir inget klatchigt. Mössan var super, köpte en svart stickad basker på indiska som jag har jämt. tycker det är perfekt att mössor är modernt...
En trevlig tisdag till dig med..
Ska idag iväg handla på lite loppis..

A sa...

Vitt är ju året om färg, men jag gillar brunt också, alltid. :) Med hintar av rosa och engelskt rött. :) På kläder är det grått, vitt, svart och blått som gäller för det mesta. Jag matchar inte inredningen på samma tjusiga sätt som brudarna i Lantliv! ;)

Anonym sa...

Mysigt med färg såhär på hösten. Gillar barockt, skarpt och kan inte sluta shoppa...
Vill även säga att jag oftast missar att kommentera men läser din blogg ett par gånger i veckan- tack för inspiration!

Anonym sa...

Åh den översta kudden vill jag ha till sovrummet, den skulle passa helt perfekt!
...å så tillhör jag dom som skulle kunna tänka mig det där håret också.

anna k. sa...

Nina: Jag har faktiskt aldrig tänk på kombinationen av brunt och rosa - men det låter fint!!

Lox: Jag med :) De har sina guldkorn! Jo, det bor en vit person i mig med - men grönt, rött och ibland brunt dyker upp här och där här hemma i bunkern!

Vicke: Vad kul att du gillade kuddarna!

Anneli: Nädu - den tar jag :D!! Mössa måste man ju ha annars fryser man ju örena av sig :) Gud, jag hör min mammas röst eka!

Snuffie: Hoppas du hittar några kul fynd i dag - får kika in och titta hos dig!

Anna: Nää, rosa har jag lite svårt för, det ska vara svag, svag puderrosa kanske :) Var det en liten hint av en pik du kommer med här raring :D ?!?

När det gäller kläder är jag en svart och blå person. Möjligtvis rött nån gång... Gud så trist man är.

Karin: Barockt är kul och det vore jättekul om du säger hej igen! Kram på dig!

anna k. sa...

Kattfot: Visst är det fint med fågeln! När det gäller håret får vi nog slåss om det :) !!

Anonym sa...

Det slår aldrig fel, frammåt hösten börjar jag älska brunt, när vintern kommer börjar jag älska vitt, frammåt vårkanten blir jag alldeles knasig i mild pastellgrön och på sommaren är det rött som gäller...