12.9.06

Flipp eller flopp?

Du har säkert sett en sån här fransk, kyrkljusstake förut. Den här ljusstaken sorterar jag in i facket frågetecken. Ärligt talat vet jag inte vad jag tycker. Jag går inte i spinn, men jag hatar den inte heller. Det mest frustrerande jag vet är när vissa föremål gör mig tveksam. När jag börjar tänka, den är ju fin men är den praktisk? Skulle jag använda den? Vad tycker maken? Jag har lärt mig att lyssna på rösten - den har oftast rätt, men nu blir jag såå osäker på vad jag tycker.

Så vad säger ni? Flipp eller flopp?

Ljusstaken kommer från House Doctor. Observera att bilden är beskuren. Ljusstaken är hög, ca 1 meter. Liknande ljusstake hittar du hos Hem ljuva hem som har mycket House Doctor!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Super! Vi har två franska ljusstakar och vi älskar dem. Våra är ca 35 cm höga och har rosor av porslin. Nu i höst kommer vi att bränna mycket ljus. Tack för en jätte bra blogg.

Kattfot sa...

Absolut Flipp! men jag förstår vad du menar...vi har en (just nu undanstoppad) ljuskrona i lite samma stil. Tror det är samma sak som jag känner för den... att den liksom kräver rätt miljö för att det inte ska bli fel. Men med din goda smak blir det nog inget problem ;-)

Minna Mercke Schmidt sa...

Flipp! rent estetisk. Flopp! alla har en, för mycket innepryl.

Haust sa...

Eg har ein liknande kyrkjestake (for 5 lys, med porselensblomster), og synest den er sååå fin! Eg har ikkje angra eit sekund på det kjøpet, gler meg over den kvar dag! :)

Tone sa...

Synes den er nydelig, jeg :-)

Hulda sa...

syns også den er så fin, har sett på en jeg har veldig lyst på. :)

Anonym sa...

Fläpp!! Jag kan inte bestämma mig heller :)

Anonym sa...

Er i tvil jeg også! Har sett på flere, men ingen er kommet med meg hjem enda....er ikke sikker jeg...

A sa...

Jag känner likadant, om en sak inte känns rätt direkt, magkänslan alltså, så är den oftast inte det. Flopp tycker jag om denna, förlåt alla som gillar den!

vero sa...

Hur kan du tveka över denna pjäs? Den är ju jättevacker! En sådan skulle jag ta in i salongen (läs vardagsrummet) utan att blinka. Och jag är övertygad om att maken skulle hålla med mig...åtminstone efter EN övertalning. :)

vero sa...

...Förresten, du har mail...hoppas det inte hamnade i skräpkorgen den här gången.

Anonym sa...

Skitful verkligen!!!!
Kram till er alla
Johanna

Anonym sa...

Säger som Anneli - jag kan inte bestämma mig för om det är flipp eller flopp....
//V

Anonym sa...

Den er nydelig, har en selv som henger i taket med 4 stearinlys.

Anonym sa...

Kan inte heller bestämma mig. Har funderat över detta tidigare. Är det så att man tycker att man ska tycka om det för att man ska. För att den syns i varje inredningstidning och på många hemsidor.... Jag skulle inte köpa den.

Anonym sa...

samma här, tycker också att den gör mig tveksam ,jag skulle vilja ha en men var skulle den stå ? den är ju svårplacerad och skulle man använda den , tar den stor plats så att man får hålla på att flytta den när man städar, då åker den nog snart in i garderoben.
njaa jag tvekar lite till

Anonym sa...

Flipp! Jag älskar det snirkliga och tjusiga med den. Själv har jag två stycken lampor i den stilen, i varsitt rum givetvis. Det kan ju bli för mycket av det goda också. :)

Anonym sa...

Jag får en slags hatkärlek för den. I rätt miljö, ja.

anna k. sa...

Hihi, det verkar nästan bli oavgjort här!! Mja, den får nog vänta tror jag!

Johanna: Älskar din raka kommentar!!! Jag skrattade gott!

Vero: Nää, jag har nog inte fått nåt mejl av dig och skräpkorgen har jag kikat i... Mejla igen!!