20.8.06

Lene Bjerre

Det lönar sig att vara nyfiken - för då lär man sig alltid något nytt på kuppen! Tack till Monica som tipsade mig om Lene Bjerre! Lene är en ny bekantskap för mig, men oj så mycket fint! Normalt så är jag inte så förtjust i svart, men när man ser höstens modefärg så här; tja då kan jag inte annat än att bli imponerad! Dessutom tycker jag den här bilden är ett lysande exempel på hur man gör en möbel ännu mer intressant med lyxiga kuddar i olika material. Vackert!

/Anna

P.s. Som ni ser jag jag ändrat lite på bloggen. Eftersom jag är urusel på att lägga ut bra länkar till bloggar m.m. så ska jag ta mig i kragen och stuva om lite i skafferiet.

11 kommentarer:

anna k. sa...

Speja: Visst är det dramatiskt! Om du inte kollat in Villa Collection, gör det - de har också en svart variant av "soffan"

Liselotte: Tack för att du rättar mig, var nog lite för trött när jag gjorde inlägget :)

Så det är du som gjort loggan?! Du har gjort ett bra jobb - den är mycket snygg!

Anonym sa...

Hejsan kul att du tyckte om Lene Bjerre, jag har nog handlat både lampor och jättefint badrumsporslin som tandborstmugg och tvålkopp (helt bedårande)hon har alltså jätteflotta/söta prydnadskuddar dukar etc... En kedja som heter Inspiration i dk har ganska mycket av hennes saker, jag såg även att NK har det också. Det är lite gammeldags stil på det hela precis som jag älskar. Hälsningar pryltokiga Monica

Anonym sa...

Lene Bjerre har mye fint, har en noen svarte kuddar av det merket. Jeg gillar godt svart farge.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Kul logga! Passar årstiden vi är på väg in i. Men vad är det för gubbe? Fast spara den gamla loggan, den var så härligt vårig och somrig!

Anonym sa...

Hej Gumman!!!
Har just kommit hem och vad är det första jag gör då? -Kollar din blogg så klart!!
Gud, vad fint du gjort Anna!!
Nu ska jag gosa med katterna och packa upp, vi hörs!

Anonym sa...

Så fin bloggen din er blitt!!!! Nydelig! Har vært på siden til Lene Bjerre og sett jeg også, mye fint (og svart) som kommer, vi får glede oss!

A sa...

Men vad stilrent och snyggt det blev med den nya designen! Var inne på Lenes sida och kände igen en hel del från inredningstidningarna, fina grejer indeed!

vero sa...

Hej!!

Nää, nu tänkte jag faktiskt klaga lite. Ta inte illa upp, men din gamla logga var faktiskt snyggare. Jag tyckte så mycket om den eftersom den påminde om sommaren...jag gillar inte alls nya loggan. Vem är gubben till vänster, han ser inte "inbjudande" ut...

Din blogg är en av mina favoriter så egentligen gör det ju inget att jag inte gillar loggan. Jag kan ju snabbt som ögat scrolla till allt mys som finns nedanför *blink*

anna k. sa...

Vero: Inte tar jag illa upp - absolut inte, jag gillar "tyckande" och folk som dessutom står upp för vad de tycker!

Gillar du inte min griniga loppisgubbe:) ? Jag hittade den där tavlan på Myrorna och det är faktiskt Alfred Nobels pappa. Jag vråldiggar surpuppan!!

Skämt och sido, jag ville ha lite höststämning över bloggen - så håll ut kära du; sommaren kommer tillbaka, jag lovar!!

Kram på dig Vero!

Anonym sa...

Hej på tal om den sura gubben! ett "sidospår bara" jag har precis lyssnat färdigt på Nobelfesten av Lisa Marklund suveränt bra!! där får man höra en del om den käre Nobel, ja jag kunde inte låta bli att nämna det.Jag tycker det är mysigt med svart/vita foto lite gammeldags sådär, jag ska själv tillverka prydnadskuddar med foto av min mormor och morfar på lite orginellt, och även med min underbara birma katt på, passar i sovrummet. Kram Monica

anna k. sa...

Pryltokiga Monica: Så det är NK man ska spana in hennes saker?! Du, jag tackar så mycket för tipset - och tveka inte att dela med dig ännu mer! Jo, är det något slags fotopapper du ska använda till dina kuddar?

Kreoline: Jag tycker det är väldigt vackert, men innerst inne är jag lite tveksam. Jag uppskattar skönheten i möblerna men skulle aldrig vilja ha dem hemma hos mig. Det får räcka med en mörkbrun hylla :)

Linda: Det verkar bara jag som gillar pappa Nobel :) Nå, sommaren kommer tillbaka - jag lovar! Ville ha en lite höstig feeling just nu...