23.5.06

När storken är här!

När väninnan fick lilla hjärtat, hasade hon omkring som en zombie i en smutsig morgonrock. Det blev en markant skillnad mot hennes vanligen så piffiga jag. Inte för att det gjorde något alls (hon var bedårande) men jag är övertygad om att om hon hittat en Momono, så skulle hon gladeligen dragit på sig en!

Det här flickor är tydligen den moderna kvinnans förkläde! Dra på dig, slipp få matspill och dregel på dig och dessutom enkel att amma i! Åsså ser du lite piffig ut - om du nu orkar bry dig!

/Anna

Jaha, nu har jag gått och blivit "Ebba von Lantlig" på köpet!! He, he!

9 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vadan dessa stork- och gravvoklädesinlägg? Man börjar ju bli misstänksam! :-)

Anonym sa...

Det är nästan att jag blir lite sugen igen. Bara för klädernas skull...kanske inte bara.

Anonym sa...

Ebba von Lantlig - hi hi hi :-) Men du är många gånger bättre än originalet!

Anonym sa...

Huvudvärken bättre?
Japaninspirerade kläder är ofta snygga, det vilar något enkelt och elegant över dem.

anna k. sa...

Linda och A: Nää, det är verkligen ingen stork på gång hemma hos oss! Det borde väl märkas på alla busgroggar jag häver i mig på fredagarna ;) !?

Eftersom jag förvandlats till en tvättäkta bakåtsträvare, typ "Ladies Home Journal" borde jag ju följa nån slags röd tråd och avsluta bröllopstemat med en stork eller två ;)!!

Linnea: Du är en raring! Ebba är garanterat en mycket käck tjej, men jag har för läääänge sen passerat stadiet där jag bryr mig om vad som är rätt att ha på sig. Jag ger mig 17 på att hon ser bäst ut i ett par rediga raggsockar.

Gammal är bekväm och skiter högaktningsfullt i trender!

Anneli och Anna: Jo, nu är skallen bättre! Och Anna, nog skulle man kunna tänka sig att knata omkring hemma (och på byn för den delen) med en sån här på sig!! Snyggt var ordet.

Anonym sa...

när jag skulle föda mitt första barn anlände jag till BB iklädd en Kimono. En syn för gudarna,
personalen på sådana inrättningar måste ju fåse både det ena och det andra

anna k. sa...

Cia: Hi, hi :) - ja det måste nog ha varit en skön syn!! Men, är det på något ställe man kan vara sig själv är det väl på sjukhus. De har ju som du säger, sett, precis allt!

Anonym sa...

Snyggt! Kan själv tänka mig att ha en sån (även utan storkens hjälp) eller som kvällsoutfit med snygga jeans och ett par högklackade.

Anonym sa...

Enig med "the nordic bedouin" denne var jo så fin at en kunne gått på fest i den!