28.4.06

Ni är mitt Cosmos!

Summan av denna vecka är att jag är helt slutkörd. Jag inbillar mig (hi, hi) att jag är värd min norrländska busgrogg som jag sitter och sippar på! För er som inte vet vad en busgrogg är, kan jag berätta att det är ett glas fyllt med nåt alkoholhaltigt och lite dricka i, mest för färgens skull ;-) !

Dröm om min förvåning när jag inser att jag på en månad har fått 2000 besökare! Helt otroligt! Jag är så glad och jag vill ännu en gång hylla och tacka alla er flickor som hittar in här med jämna mellanrum!

Ni är mitt Cosmos!!

Min nya hobby är till sådan glädje för mig ska ni veta, att maken faktiskt börjar bli lite gnällig så fort jag närmar mig datorn!

Valet av fredagsblomman är enkelt; Cosmos, eller Rosenskära, är min abosluta favorit och dess färg är lika intensiv och lockande som hela den Grekiska övärlden!

En stor, varm fredagskram till alla er kära vänner!

/Anna

Läs gärna mer om detta älskade blomster här! För alla som älskar vampyrfilmer (är ett stort fan) kan jag varmt tipsa om nya Underworldfilmen vi såg tidigare i kväll. Snygg och otroligt välgjord! Bilden har jag hittat någonstans på den stora vilda webben!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Fredagar är den stora ligga-i-soffan-och-titta-på-teve- i-mysbyxor-kvällen. Att jag sitter vid datorn istället beror på att jag blev ovän med teveutbudet. Jag gick mitt i 100% som fyran visade, det kändes som att smygkika in på en fest som man inte blivit bjuden till. Går bort!
Då är du och alla andra bloggisar skojigare. Ha en riktigt skön helg!
Kram!

Anonym sa...

trevlig helg
själv har jag bloggtorka i kväll.
visst är det konstigt vad fort man fastnar i ett sådant tillstånd att man flera gångerom dagen måste blogga runt och kolla in
och få idéer och inspiration på sådant man är intresserad av , själv har jag hittat tyget som passar mig perfekt idag på "humlans trädgårdsblogg" ¨- "Mårbacka" heter det och jag ska faktiskt ta och beställa någon meter av det i morgon. jag kan meddela att det suckas en hel del här också från det manliga hållet, men va tusan det är väl ishockey eller nåt på tv.
PS
Begreppet Busgrogg bestod på min ungdomstid (dvs i början på 80 talet)av en blandning på sprit och öl, rätt och slätt.
tur att man inte är ung längre

anna k. sa...

Själv får jag inte plats i soffan för där ligger maken och snarkar :) Ännu en fredag med samma upplägg; jag vid datorn och han sover!

Men jag älskar varenda minut!!!

Kram på dig och ha det riktigt gott!!

anna k. sa...

Jodu Cia - det var samma även hos oss i Östersund öl och sprit - men den blandningen kallades Ubåt! Men i slutet av 80-talet var jag och vännnerna såna dära svårmodiga depprockare och satt och sög i oss spanskt lantvin.

När vi blev klokare (ha!) börjades det med busgroggar istället!! Sprit och dricka - rätt å slätt :) !

Tyget Mårbacka (för att prata om nåt vettigt) är verkligen så snyggt! Jag funderar på kuddar!

Kram och ha en mysig helg du med!

Hulda sa...

Nydelig blomst! Blogging er også blitt en stor hobby for meg, mannen i huset er litt lei på meg også, tror jeg. Blogge og blogge, hører jeg han sier, jaja... :)
I morgen skal jeg på en antikkbutikk og etterpå - hagearbeid.
God helg!

Anonym sa...

Visst är denna bloggvärld kul?! Jag ska ta en kort bloggpaus eftersom jag ska resa bort under helgen men återkommer efter Valborg med en rapport på bloggen. Ha en riktigt skön helg! Kram!

Snäckan sa...

Och du är mitt! Här hemma knorras det också när jag sitter och pular framför datorn. Det är inte lätt att erkänna att man är avundsjuk på en surrande burk.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det är inte alltid man har en fullt förstående omgivning, men jag hävdar å det bestämdaste att bloggning är "mycket viktigt" ;-) Rosenskära är jättefint! Såg du bilden på tidningen Trädgård & blommor? En alldeles fantastisk rabatt med Rosenskära och jätteverbena!

anna k. sa...

Hej Linda!

Nä, "Trädgård och blommor" har jag inte sett, får kolla upp det! Jätteverbena är ju också fantastisk. Det tog mig ett tag att förstå att den där lilla pluttplantan blir detta underverk ju längre sommaren lider!

Om knorrande makar:
Är det inte lustigt att de blir lite avundsjuka?! Undrar vad det kan bero på? Kanske att de inte känner att de är delaktiga i allt det där "viktiga" (för oss) som vi håller på med...

Frågar ni mig så ska de vara lite glada över vår hobby! De vet ju vart vi håller hus - i hemmets lugna, trygga vrå!

/Anna

Anonym sa...

Din blogg är den bästa svenska inredningsbloggen tilslammans med Flitiga Myran!! :) Jag besökte Ambiance i Sthlm och där fanns det ju massa som väckte ha-begär. : Skulle vara kul att se lite hemma-hos hos dig nån gång frun!

/Anna

anna k. sa...

Tackar, tackar kära Anonym! Du anar inte hur ditt beröm värmer! Blir också glad att du gillar bloggkompisen Annelis med, hon är fantastisk på alla de sätt och vis!

Hemma hos?! Du skulle bli besviken är jag rädd. Nu bor vi en (vad vi kallar) betongbunker med 80-tals inredning. Ombyggnation är på gång! Men sen lovar jag massor av bilder! Om den lata fru Anna kan masa sig igång vill säga :)!

anna k. sa...

Tackar, tackar kära Anna! Du anar inte hur ditt beröm värmer! Blir också glad att du gillar bloggkompisen Annelis med, hon är fantastisk på alla de sätt och vis!

Hemma hos?! Du skulle bli besviken är jag rädd. Nu bor vi en (vad vi kallar) betongbunker med 80-tals inredning. Ombyggnation är på gång! Men sen lovar jag massor av bilder! Om den lata fru Anna kan masa sig igång vill säga :)!

Vad kul att du hittade lite kul shopping på resan!!

anna k. sa...

Jäkla Blogger!

Anna (och inte anonym): Vad kul att du hittade lite kul shopping på Stockholmsbesöket!

Hittade du nåt kul?