14.4.06

Grönt är gott!

Kollegan fick häromdagen en stor spännande låda levererad till jobbet, alla undrade vad lådan innehöll! Ekologiska grönsaker blev svaret! Jag vet att danskarna gärna shoppar grönt över nätet, men här hemma?? När jag fick se innehållet och prislappen (ca 180:-) blev jag nyfiken och letade på nätet. Företaget Årstiderna skriver så här på sin hemsida;

"Jordens bästa ekologiska råvaror direkt till dörren! Vi tar en trälåda, fyller den med säsongens färska ekologiska råvaror, lägger med några välsmakande recept och levererar den direkt hem till din dörr. Du väljer själv hur ofta du vill ha leverans, t ex varje eller varannan vecka."

Det här är väl höjden av längtan till landet, man sitter framför datorn, väljer ut vad man vill ha för grönt och får det levererat direkt till dörren, mitt i stan!! Även antroposoferna i Järna levererar gotter, Ekolådan, direkt till dörren!

Läs mer på:
http://arstiderna.com/index.php
http://www.ekoladan.se/

/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

För att vara bakis tycker jag att du är väldigt energisk och klarsynt! Intressant med grönsakerna! Det ska jag definitivt kolla upp, vi äter väldigt mycket grönsaker här hos oss.
Så tanken på att någon kör hem hela klabbet är väldigt lockande. Gästerna har gått och fru Levin gå och natta.
Imorrn ska det bli fint väder:)
Ha det underbart!
/Anneli

anna k. sa...

Jadu, det är bara att hålla ångan uppe!! Grönsakerna bör du definitivt kolla upp - lådan såg hur "god" ut som helst! När det dessutom bjuds på recept är det ju fantastiskt!

Det vackra vädret såg vi tyvärr inte så mycket av... Vi var på påskmbjudning HELA dagen.

Trevligt var det förstås men den enda solen vi bjöds på var väninnans lille son som fick påskägg och en bit choklad för första gången - det var solsken det!!!